top of page

ממולאים צמחוניים עשירים בחלבון

עודכן: 28 בדצמ׳ 2020


ממולאים צמחוניים / טבעוניים יכולים להוות ארוחה שלמה, מאוזנת, המכילה גם חלבון, גם פחמימה והכל בביס אחד מושלם.

ממולאים ניתן להכין במגוון טעמים ומרכיבים וזו הסיבה שאני כל כך אוהבת ממולאים. זו הארוחה הכי מפנקת ומנחמת שיש, בייחוד בחורף. לא מזמן העליתי מתכון לממולאים שח ארטישוק וקינואה עם רוטב חמצמץ והפעם עם רוטב אדום מעט מתקתק שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים. ממולאים של פלפלים עם קינואה וטופו, בדיוק מתאים לשבת צהריים.

מתכון: כוס קינואה צבעונית או לבנה בצל קטן גזר גדול שמינית- רבע קוביית טופו (לא חייבים להוסיף טופו אך כדאי כי זה מעלה את הערך החלבוני של המנה ולא מורגש בטעם) חצי צרור כוסברה חצי צרור פטרוזיליה חופן צימוקים אוזבקים או צימוקים אחרים לבחירה. לא חייבים להוסיף. 7-8 פלפלים רגילים או שושקה. שושקה מתוקים יותר ומומלצים.

את הקינואה לבשל כמעט עד בישול מלא. את כל השאר לקצוץ. את הצימוקים אפשר להשאיר שלמים כי הם מאוד מאוד יתרככו בבישול או לקצוץ. אני קוצצת בנפרד כל אחד במעבד המזון ומוסיפה לקערה עם הקינואה. לערבב. לתבל עם מלח, פלפל.

להכין סיר רחב (שכל הפלפלים נכנסים אליו. לפני הכל תבחרו סיר ותראו שמתאים לכל הפלפלים ולאפייה בתנור למרות שלא חיייבים לאפות). לסיר להוסיף שמן זית ורסק עגבניות, פפריקה מתוקה, פלפל שחור, מלח, כפית סוכר. לערבב. להוסיף כוס-שתי כוסות מים רותחים ולבשל מספר דקות לצמצום הרוטב. לטעום ולתקן תיבול בהתאם. טעם הממולאים תלוי בטעם הרוטב שתכינו. שהתיבול יהיה חזק, מורגש. לחרוץ את הפלפלים ולמלא עם סלט הקינואה שקיבלתם. לכל ממולא להוסיף כף שתיים של רוטב ולמקם בסיר. לבשל כחצי שעה ולהעביר לתנור, 180 מעלות עד להשחמה. מוזמנים להכין , ולשתף אותנו עם צילום וחוות דעת.

679 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page