top of page

חמין צמחוני עשיר בערכים תזונתיים

עודכן: 28 בדצמ׳ 2020


אני אוהבת חמין (צמחוני כמובן) ואוהבת להכין מאכלים קלים ומהירים להכנה ושמחה לשתף אתכם במתכון מנצח לחמין טעים אש, מזין, בריא וקל להכנה. עוד לפני שאני מתחילה אני מדגישה: קטניות רק החל מגיל שמונה חודשים ואם הקטנטנים שלכם עדיין עם בעיות של מערכת העיכול (גזים, כאבי בטן וכו') תחכו עם החמין לעוד מספר חודשים. דבר שני, אין לתת לקטנטנים קטניות כשעועית שלמה או חומוס אם אין מיומנות אכילה טובה והקטניות לא רכות מספיק בשל סכנת חנק. ממליצה תמיד לתת לקטניות "מעיכה" ולא להגיש שלמות. יאללה מתחילים

השרייה: ממליצה להשרות מגוון קטניות לפי הטעם. הכמות היא של רבע-חצי כוס מכל סוג. אפשר להשרות את כוחן באותה קערה עם מים. ההשרייה ללילה ואפשר גם לפחות שעות הקפידו להחליף את המים לפחות פעם אחת.


טיפ - יכולים להשרות יותר , לבשל ולהקפיא, כך שיהיו מוכנות להכנה לפעם הבאה ובכך לקצר תהליכים ולעלות סיכוי שתשתמשו בקטניות למגוון מאכלים.

את הקטניות לבשל במים כחצי שעה-שעה, עוד קודם להכנסה לסיר החמין וסאת כדי להוציא כמה שיותר את הגזים. אפשר להשרות ולבשל שעועית לבנה, אדומה, בובס, חומוס, גריסי פנינה לחמין להשתמש בסיר גדול מאוד שאפשר להכניס לתנור ולא רק לשימוש על הגז או להשתמש בכמויות קטנות יותר של הרכיבים.

לקערה להוסיף כחמש כפות סילאן, כף פפריקה מתוקה, שתי כפות של רסק עגבניות איכותי, כפית שטוחה של פלפל שחור, כפית מלח, שלוש ארבע כפות רוטב סויה. לערבב ולהוסיף כשלוש כוסות מים רותחים. להוסיף לסיר שלוש ארבע כפות שמן זית. לטגן בצל שחתכתם גס לטגן שיני שום, אני משתמשת בראש שום.

לקלף שלושה ארבעה תפוחי אדמה קטנים, בטטה גדולה, שני גזרים, שורש גזר. בואו נרכיב מנה: לסיר עם הבצל והסיר תוסיפו את הירקוץ והקטניות בשכבות. לשפוך את המים עם התבלינים. לטעום ולתקן תיבול בהתאם. להוסיף מים שיכסו הכל ולתקן תיבול. הטעם צריך להיות מודגש (מתוק מלוח...) כי בבישול זה נספג והטעם נחלש. אל תפחדו לתבל בהגזמה, זה רק מרגיש מוגזם רך הכל נספג ויהיה מעולה.

אפשר להוסיף שזיפים ללא גרעינים , זה מעדן! לשים על הגז לבישול כשעה. להדליק את התנור על 180 מעלות ולהכניס את הסיר לתנור לבערך שעתיים שלוש. מידי פעם להוציא מהתנור ולבדוק שלא נשרף והטעם טעים.

סוגרים את התנור כאשר הנוזלים כמעט ונספגים עד הסוף.

136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page