top of page

חביתה טבעונית

עודכן: 28 בדצמ׳ 2020

לא רק לטבעונים: חביתה מקמח עדשים שתסגור לכם את הפינה של ארוחת בוקר / ערב ואפילו ארוחת צהריים לפעמים.

החביתה טעימה ומשביעה ומי שכבר מכיר וטעם יודע על מה אני מדברת ומי שלא, יופתע לטובה. קמח עדשים מכיל כמות מטורפת של חלבון, בדיוק כמו העדשים ולכן עשוי לספק את הצורך התזונתי של חלבון בארוחה ויתרום להעלאת השובע בארוחה.

מתכון:


אינסוף אפשרויות להכנה ומצרפת את הבסיס וממליצה לשחק עם הרכיבים בהתאם לטעם. 1/4 כוס מים או משקה צמחי כסויה. הסויה ממתקת טיפה את המנה ונותנת מעט נפח לחביתה. 2-3 כפות קמח עדשים. אפשר לקנות קמח עדשים או לטחון עדשים כתומות/אדומות במעבד מזוו עם מנוע חזק כמו של @vitamix. אני משתמשת רק בויטמיקס (חיית עבודה) ולא בטוחה שנינג'ה ושאר המעבדים יביאו טחינת העדשים לקמח. לערבב את המים עם קמח העדשים. התערובת צריכה להיות דלילה וללא גושים.

ירקות חתוכים לבחירה: אני אוהבת לשלב צבעים ומשוגעת על פלפלים ולכן משלבת פלפלים במספר צבעים. מדובר פה על חתיכה קטנה מכל פלפל שחתכתי לקוביות קטנות. ניתן להוסיף בצל חתוך דק דק. ניתן להוסיף פטריות. ושאר ירקות לפי הטעם. פטרוזיליה או כוסברה קצוצה. מדובר על כמות קטנה של ירקות. לחמם מעט שמן זית. להוסיף את הירקות . כאשר הירקות מעט מתרככים ומשחימים, לתבל עם מלח ופלפל.

להוסיף את תערובת המים עם העדשים. לטגן מצד אחד וכשמשחים ולהפוך בזהירות לצד השני. לא ליצור חביתה עבה. במידה וכשהפכתם את החביתה היא מתפוררת , תעשו "מקושקשת", לא תמיד מצליחים להפוך את החביתה בשלמותה בהצלחה. כמובן שניתן להוסיף עוד תוספות כחתיכות קטנות של טופו או גבינת פטה (לצמחונים). את אותה חביתה ניתן להכין על בסיס קמח חומוס לדוגמא, אך אז הטעם יהיה דומיננטי יותר ולא כולם אוהבים זאת.

עכשיו נשאר רק להכין, לצלם, לשתף ולתייג אותי 😊אשמח לעדכון אם אהבתם. . .

455 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page